Kenen kannattaa kehittää palveluliiketoimintaa?

Miten palvelujen kehittäminen liittyy juuri sinun yritykseesi? Voiko palveluliiketoiminnan kehittäminen olla avain yrityksesi toiminnan kasvuun?

Palveluliiketoimintaa ei tehdä vain perinteisillä palvelualoilla. Palvelusta tulee yhä tärkeämpi osa liiketoimintaa myös perinteisillä tuotemarkkinoilla ja valmistavassa teollisuudessa.
Jokaisen yrityksen kannattaa selvittää, mikä merkitys palveluilla on omassa liiketoiminnassa ja miten niitä voi kehittää.

Palvelujen kehittämistä voi tehdä monella eri tasolla:

  • Globaalit pelurit: kansainvälisillä ja kilpailluilla markkinoilla toimivien yritysten on välttämätöntä kiinnittää huomiota palveluihin riippumatta yrityksen toimialasta, tuotteista ja ansaintamallista.
  • Kypsillä markkinoilla ja perinteisillä aloilla toimiville yrityksille palveluliiketoiminnan kehittäminen voi avata uusia asiakaskuntia ja liiketoiminnan uudistuminen parantaa kilpailukykyä.
  • Pienenkin yrityksen kannattaa varmistaa, että palvelujen tuotantoprosessi on tehokas ja laadukas.
Vasen

Onninen

Tukkukaupalle kilpailuetua palveluiden kehittämisestä

Kemppi

Kaikki lähtee asiakkaan tarpeesta

Nordic Healthcare Group

Vertaisarvioinnin kehityksestä kilpailuetu

Eera

Suunta tarkentui Koillisväyläksi

Fondia

Uusi malli muuttaa lakiasiainpalvelut

Meranti

Koko puhtaanapitoalan mullistaja

Oikea